lunes, 23 de abril de 2012

Entre l´Alt Urgell i La Cerdanya

Bònic cap de setmana per l'Alt Urgell veient els
darrers pics nevats del Cadí i els de la cara sud del pirineu així com un munt de cavalls. De rebot, hem estat allotjats a la masia rural Font del Genil al petit però encantador poble d´Arsèguel.
Petita masia dins del mateix poble, reformada amb molt de gust, tot integrant materials clàssics amb moderns com l´acer inoxidable a les habitacions.
Un petit inconvenient sería el dels llits, còmodes però estrets i curts.
El sopar de Divendres va estar molt bo regat amb tempranillo de no recordo òn, però molt saborós.
Dissabte em vaig adonar que no havia agafat ni la manxa ni la càmara de repost, gènial....doncs vam haver d´anar cap a La Seu, per comprar-les. Voliem fer una ruta circular per darrere del poble, que es va enfilar uns 300 mts de desnivell pero asfaltada i amb una pendent suau. En arribar al poble d´Ansovell, continuarem per una pista que anava pel mitg del bosc, per arrivar a una plana òn vam trobar l´ermita den boscau que es en rehabilitació. Donat que el cel s´estava posant molt negre, feia molt vent i fred i ens adonavem que nomes hariem fet un quart de la ruta prevista, vam girar cua, tot tornant pel mateix camí.
Aquest cop toooot baixada, en poca estona ens vam tornar a presentar al poble. Allà, dins del cotxe vam menjar una mica de fruita. Despres dutxa i cap a Puigcerdà, per fer un tomb per la zona de l´estany, veure les impressionants mansions que hi han per allà, trobar una mena de restaurant peixera òn vam voler instal.lar-nos per veure el partit ( sense comentaris grrrr) i tornar cap al hotel.

L´endemà es despertà amb una boira força espessa, surto a fer fotos acompanyat per gats i gossos mentre S es encara al llit.
Despres de l´esmorzar, ens despedim del noi de l'hotel i fixem rumb cap All (menys mal que el poble no es deia ceba) que està a la mateixa carretera anant cap a Puigcerdà. Deixem el cotxe a prop d´un bar que trobem i després del cafetó, iniciem la ruta. Aquest cop hem decidit fer alguna cosa mes planera per la cerdanya. Fa fred, tot i que la boira ja sembla que escampi.

La ruta no te massa complicació, tot i que no tenim gens clar per òn tirar a la capital de la cerdanya. Passem per una petita urbanització-poble, al costa d´un golf i allò sembla pijolandia.
Hi ha una petita ermita que han rodejat d´apartaments.
Passem per Alp anem fent ziga-zaga més o menys seguint            l´establert, però al anar a creuar el segre no trobem cap pont. Sort en tenim d´una simpàtica parella que muntava a cavall i ens van acompar fins un pont tipus tibetà. El creuem i en pocs minuts vam arribar al punt de partida.
Al mateix bareto fem un bon entrepà amb pa de poble un pel recremat i tornem cap a bcn per la collada de tosses.