martes, 3 de abril de 2012

Santa Coloma Farners biking 24-25 Març

M´havia inscrit en el Wikiloc, baixat un parell de rutes i volia provar de seguir alguna de les rutes amb el gps del móvil. Que millor que un cap de setmana pels voltants de Santa Coloma de Farners per fer-ho. El matí de Dissabte vam arribar i despres de fer un cafetó en un bareto molt xulo i marejar a la noia de l´oficina de turisme per no treure res en concret, vam començar la primera ruta cap el nord de la ciutat.
Per la descripció, sabia que els primers km serien de suau pendent, el que no imaginava era que n´eren uns 20. Despres d´uns pocs km en asfalt, òn vam travesear l´eix transversal vam començar la pista que era en molt bon estat. El día era magnific i feia força calor. Anava patint per la meva companya, pero em va sorpendre que va parar molt poques vegades. Arrivarem a d´alt a una petita ermita-restaurant L´espinau que estaven rehabilitant, molt Cumbayá amb uns gossos zarrapastrosos. Allà vam pendre una coca-cola i l´home ens va indicar que per la baixada si seguiem el que voliem fer ens perdriem, doncs no hi havia cap indicació. Ens va donar un mapa fotocopiat d´unes rutes a peu per la zona, per si ens servia d´ajuda. Deia que anessim seguin la pista principal fins a Sant Hilari i despres carretera asfaltada fins a Sta Coloma.
La veritat es que vam tornat de xiripa, doncs hi havien força camins encreuats, el móvil no seguia gaire la ruta i el planòl no servia gaire be per res. Apart estaven fent tales d´arbes i una bona part la vam fer plena de tronquets a la pista, amb el consequent perill de caiguda. Per intuició, vam veure l´eix de nou allà a baix i ens vam llençar a una baixada brutal. Eren pasadse les 16h quan vam arribar al cotxe, calculo que haurem fet uns 47km, amb una gana de nassos. Cap al Mercadona ( quin gran poble aquest, te tos els supers enfilats a la mateixa carretera principal, that´s paradise) i em vaig cascar 4 donuts de xocolata bonissims ( una mica freds aixó si) + plàtans.

Cap al Hotel-Fonda “El Pinxo”, non comment, hàbitacions sense cap encant, personal no gaire amable……o sigui que no hi tornarem ni el recomanarem, (preneu nota milers de seguidors d´aquest blog). Tarda de volta pel poble i sopar allà mateix.
L´endemà, ens aixequem amb l´insertessa de l´hora, 2 rellotges en marcaven una, i el meu móbil en donava una diferent……..Resulta que s´havia canviat a l´horari d´estiu i no ens vam ni enterar.

Esmorzem, coloquem totes les coses al cotxe i començen una nova ruta en bici. Aquesta tenia l´intenció de ser mes tranquila i planera per la part sud-est. Anem mes o menys seguint la ruta, arrivem a una urbanització de muntanya d´aquestes que son interminables, la bordejem per dalt, seguint unes fletxes blanques al terra que semblen d´alguna carrera btt. Creuem l´autopista i aquí es òn començen els postres malsons. Primer en trobar-nos una zona en obres en molt mal estat, roderes de tractors i fang, que ens deixen la bici feta un fàstic. Segón que sense voler-ho, ens fiquem dins d´un camp de golf tot seguint els caminets, amb el perill que supossa d´alguna bola perduda i les mirades al.lucinades d´un grup de dones-guiris. Tornem enrera i com no tenim manera de trobar el supossat camí, decidim agafar el mateix lloc de l´anada. Els darres km per carretera ja amb les forces justes i un mal de cames important, menys mal que el vent ens va ajudar. Total aprox 28km. Fem un entrepà en una agradable terrasseta i iniciem la tronada cap a casa.
Tot i que ens ho hem passat molt be, una cosa es clara, haurem de planificar millor i amb mes info les properes sortides, proverbi xinès…..